HTML

Ifj. gourmand

Egy ifjú gourmand jókat eszik, iszik, és mindenről leírja a véleményét. Közben pedig szeretne igazi ínyenccé válni.

Utolsó kommentek

A füredi Karolina

2010.02.23. 19:20 HuPiedone

Próbálom megállni, nehogy giccses áradozásba torkolljon a bejegyzés. Szerencsére azonban ez egy blog, így nem kell az objektivitás kétes értékű zászlaját lobogtatnom: a Karolina egyszerűen szuper.

Karolina Kávéház és Koktélbár
8230 Balatonfüred, Zákonyi F. út 4. (Silver Resort üzletház)
87/583-098
karolina.hu

Utolsó látogatás ideje: 2010. február

Néhány éve Füreden lebontották a régről ott maradt, nem túl igényes lángos- és hekksütős bazársort, közben a parton pedig felépült a Silver Resort komplexuma. Ebben kapott helyett a Karolina is, ötven méterre a Balaton-parttól.

A hellyel tehát nehéz versenyezni, de a szomszédban azért van jó pár konkurens vendéglátóhely. Akármikor megy azonban az ember, függetlenül az év- és napszaktól, a Karolina mindig tele van. Furcsa lenne, ha nem így lenne, nehéz ugyanis olyan szempontot találni, amiben országosan nincs kategóriájában az élvonalban.

Kezdjük ott, hogy saját pörkölésű kávéjuk van, ott a pörkölőgép a bejárat mellett. Nem csoda hát, hogy a főzött kávé is kitűnő, máshol itthon nem ittam még ilyen aromájút. Mindezt megfelelően tálalva, egy pohár vízzel és szalvétával (nomeg egy kávékeksszel, de attól úgy általában nem vagyok oda) kapjuk.

Néhány házikészítésű süteményből áll az édesség-portfólió, ezekből én nem nagyon kóstoltam (nem rajongok a piskótáért), viszont van két alkotás, amivel megint csak elérhetetlenül magasra teszi a hely a lécet: ez a croissant és a madártej. Az előbbi egy viszonylag új termék, de elsőre is hibátlanra sikerült: a külseje ropogós, a belseje omlós, az egész tészta tökéletesen eltaláltan vajas. Sehol máshol nem ettem ebben a műfajban ilyen jót. A madártej pedig ősének újragondolása: nem is igazi madártej, mondhatnánk, mert nincsenek is benne tojáshab "madarak". Ugyanis itt a következőkről van szó: kapunk egy bögre vanília-öntetet, amiben kekszdarabok áznak. A leírás talán nem túl bizalomgerjesztő, de mindenkit biztosíthatok, ez is remek. Mondanom sem kell, hogy a vanília főzve van, nem hiába olyan jó ízű.

Szintén új találmány a kenyér, úgy egy hónapja lehetett először kapni. Ez is jó lenne, ha az aktuális divat szerint nem lenne tele mindenféle szerintem teljességgel oda nem illő egyébbel. Kérem szépen, a kenyér az őrölt gabonából készül, ha teljes magok maradnak benne, az hiba. El kell csapni a molnárt. Értem én, hogy wellness meg minden, de én nem kérek a veknimbe tök-, meg mindenféle egyéb magot, aminek köze sincs a kenyérhez. A tészta egyébként megint csak kitűnő, de én ezeket a magokat tényleg nem bírom elviselni.

A berendezés kissé túlburjánzó, de nem bántó, az atmoszféra mindenképpen barátságos és kellemes. A mosdó hibátlan.

Nem lehet panasz a kiszolgálásra sem:a személyzet kifogástalanul teljesít, a tulajdonos testvérpár természetesen szintén. A törzsvendég pedig kitüntetett figyelemre számíthat.

Ami az árat illeti: teljesen normális, értéket kapunk cserébe az azt jelképező papírokért.

Gondolom nem kell ezek után már összegezni, hogy a Karolinát csak ajánlani tudom: én is rendszeresen meglátogatom.

szerintem: (5/5)
szerintetek: (2/5)

5 komment

Címkék: balaton kritika cukrászda kávézó karolina

A bejegyzés trackback címe:

https://ifjgourmand.blog.hu/api/trackback/id/tr461782057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2010.02.24. 10:04:48

Nyáron, amikor Füreden jártunk, direkt ellátogattunk a Karolinába. Már akkor is ódákat zengtek róla, úgyhogy elég kiváncsi voltam.
Ezzel szemben komoly csalódást okozott.
A felszolgálás enyhén szólva is hagyott kivetnivalót maga után. Kétszer is elfelejtették kihozni, amit kértünk, pedig nem lett volna nehéz bepötyögni a rendelést a gépbe egyből ott, az asztalunknál. Persze, ahhoz oda kellett volna figyelni a vendégre. A felszolgáló pedig egyáltalán nem volt se barátságos, se szolgálatkész.
Hiányoltam, hogy nem volt kirakva az összes sütemény, ami az étlapon volt.
A nyelvtudás is hiányos volt, amit egy ilyen helyen az ember joggal elvárhatna.
Le akartam írni észrevételeimet a blogomon, de végül soha nem készült el a bejegyzés.
Lehet, hogy csak nekünk nem volt szerencsénk.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.02.24. 17:01:10

@Alexandra Sydneyből: Ezt sajnálattal hallom, mert elég sokszor voltam a Karolinában, de eddig a rendeléssel se volt soha probléma. A nyelvtudásról nem tudok nyilatkozni, fél füllel hallottam csak néha tulajdonosokat németül meg angolul beszélni, de nem tűnt fel, hogy problémás lenne.
Lehet, hogy tényleg nem olt szerencsétek, de egy ilyen hely esetében nem kellene, hogy "szerencse" kérdése legyen bármi. Egyébként volt nem rég némi csere a személyzetben, lehet, hogy akikkel problémátok volt, el is lett bocsátva.
Off: a tengerkoktél receptedet olvasva összefutott a nyál a számban :-).

Roxy14 2010.09.17. 16:38:56

Most akkor menjek v. ne menjek? Asszem,hogy megbizonyosodjunk hogy kinek van igaza, 24-e körül meglátogatom őket,úgyis szándékoztam elmenni a reformkori hétvégére.A Hotel Silver környékén még nem mertem eddig beülni sehová,gondoltam megfizethetetlenek az árak,meg folyton olyan érzésem van,hogy engem onnan biztosan kinéznének,nemtom miért is? Na mindegy, egy próbát megér,ha nem felejtem el, jelzem nektek mit tapasztaltam.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.09.21. 21:49:26

@Roxy14: Érdeklődéssel várom a beszámolód, harmadik véleményként.
Ha valahonnan kinézik az embert "csak úgy", az a helyet (és a közönséget) minősíti. Nem kell megijedni, a Balatonnál vagyunk, senki nem fog megnézni, ha nem bálba öltözöl (a tulajdonosok meg nyilván pláne nem, igazi vendéglátóknak ismertem meg őket, nagyot csalódnék bennük).

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2011.03.14. 23:17:38

Ennyi időnek kellett eltelnie, hogy megint belefussak a blogodba (úgy tűnik, nem volt bejelölve a kommentek követése...).
Én is kíváncsi vagyok Roxy vagy bárki más véleményére, mert a múltkori tapasztalat alapján nem biztos, hogy idén is megpróbálkozunk vele.

A tengerkoktél valóban nagyon finom, próbáld ki :)
süti beállítások módosítása