HTML

Ifj. gourmand

Egy ifjú gourmand jókat eszik, iszik, és mindenről leírja a véleményét. Közben pedig szeretne igazi ínyenccé válni.

Utolsó kommentek

Letisztult dolce vita - Osteria

2010.01.30. 15:00 HuPiedone

Sallangmentes elegancia, mintaszerű kiszolgálás és kitűnő konyha, laza felsőkategória. Ez az Osteria.

Osteria Étterem
1072 Budapest, Dohány utca 5.
1/269-6806
osteria.hu

Látogatás ideje: 2009. december

Ha jól emlékszem a Fausto's volt pár éve az Osteria által elfoglalt helyen. Ez nem is túlságosan elképzelhetetlen, ugyanis az Osterianak a Fausto's a luxuskategóriás "nagy testvére", a tulajdonos másik vendéglője (ami tehát ha emlékezetem nem csal, a Dohány utcából költözött át a Székely Mihály utcába).

"Ez az a hely, ahol nyakkendő és fehér abrosz felügyelete nélkül, kötetlenül találkozhatunk barátainkkal, ahová beugorhatunk egy könnyű ebédre, vacsorára" - hirdeti magáról az Osteria, és ez valóban így is van. A letisztultan elegáns berendezés és a viszonylag közvetlen, fiatal személyzet egy kellemesen könnyed hangulatot teremt.

Az étkek tekintetében viszont úgy tűnik, nem ismernek tréfát, mert a minimalista tálalás mesterműveket foglal keretbe.

A libamáj karamellizált körtével egy számomra eddig ismeretlen társítás, de elsőrangú ízélmény. Hártyavékony körte van ráflambírozva a májra, s ezt az édeskés alkotást némi saláta vékonyítja.

Főételnek a "Pappardelle bélszínkockákkal vargánya szószban" címűt választottam, ahol kritikával is kell élnem: bár az elnevezés is valami finomat sejtet, és ez meg is valósult, a hús kissé kellemetlenül rágósra sikerült. Ez pedig bélszínnél sem elkerülhetetlen. Egyébként bevallom, én ezelőtt nem is tudtam, mi az a pappardelle, bár már találkoztam pár olasz tészta-megnevezéssel, de úgy tűnik, ezekből kifogyhatatlan a választék.

Mindezt végül egy sűtőtökös "krémbrulé"-vel (sic!) zártam, nagy merészen, mert a sütőtököt nem szeretem, csak a créme brulée-t. A pincér hölgy igen helyesen világosított fel, hogy ebben nem a sütőtök fog dominálni, és tényleg. Az inkább csak fűszerezte az alapédességet, megkoronázva a vacsorát.

Ahogy az értékelési irányvonalakban meghatároztam, itt is érintem az ár kérdését. Minőségben erős az Osteria, ezt tükrözik az árak is, de teljesen normálisan. Így ár/érték arányban is jó a hely, hiszen minden tekintetben megkapjuk, amiért fizetünk. Az Osteria mindenképpen visszatérős kategória.

Ja, és írtam már, hogy egyébként a mosdó is kifogástalan volt?

szerintem: (5/5)
szerintetek: (0/5)

Szólj hozzá!

Címkék: kritika olasz étterem vendéglő osteria

A bejegyzés trackback címe:

https://ifjgourmand.blog.hu/api/trackback/id/tr601714758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása