HTML

Ifj. gourmand

Egy ifjú gourmand jókat eszik, iszik, és mindenről leírja a véleményét. Közben pedig szeretne igazi ínyenccé válni.

Utolsó kommentek

Megpihenni fapadokon - Gyulakeszi Autóspihenő

2010.01.13. 17:25 HuPiedone

A Gyulakeszi Autóspihenő (sic!) története minden magyar mikrovállalkozó amerikai álma. Mert a büfé-kategóriában is létezhet távollátó üzletpolitika és töretlen fejlődés, ebben pedig nincsen semmi csodálatos.

Gyulakeszi Autóspihenő
8286 Gyulakeszi, Kossuth utca vége
87/412-467, 30/517-1859 (forrás)

Legutóbbi látogatás ideje: 2009. augusztus

A Balaton-felvidéki Gyulakeszi valószínűleg még senkit sem mozgatott meg, mint önálló turisztikai célpont, de a közeli Csobánc talán már igen. Akár gyalogosan járjuk be a vidéket, akár autóval ejtjük útba Gyulakeszit, ha olcsón akarunk egy jót ebédelni, az Autóspihenőt nyugodt szívvel tudom ajánlani.

Piedone: Gyulakeszi AutóspihenőA Gyulakeszi Autóspihenő nádfedeles épülete, amennyiben Tapolca felől közelítünk, a főutca baloldalán, az első nagyobb kanyarban tűnik fel. Egész évben nyitva tart, bár legjobb a fapados terasz, és az természetesen csak nyáron üzemel.

Mi ez az Autóspihenő akkor? Egy önkiszolgáló vendéglő minimális ételválasztékkal, de abból kitűnő. Aki szereti a paraszthamburgert (ami a gyroshoz hasonlóan egy tökéletesen kiegyensúlyozott ennivaló), itt a legjobbat találja. Ajánlanám még továbbá a sült tarját, ami igazán eltalált fűszerezésével egy szelet kenyérrel és két kovászos uborkával mindig jóízű ebédet jelent. A húsárut a hely a Pápai húsüzemtől veszi, így azok minőségére nem is lehet panasz.

Mindezekből kitűnik, hogy itt nem gasztronómiai élményt kell keresni, aki ide betér, egyszerűen egy jóízűt szeretne enni. Az, hogy erre lehetősége van, már önmagában örvendetes: ma már evés közben is folyton rohanunk, jóízű ételt már sok helyen kaphatunk, de jóízűen enni már ritkábban van módunk.

Ami az Autóspihenő történetét illeti, ahogy már utaltam rá, mintaszerű. Néhány évvel ezelőtt indult kb. feleekkora méretben. Azóta is teljesen ugyanazokat az ételeket kínálja, ami határozottan pozitívum, ugyanis elsőre is sikerült az egyszerűség és az ízletesség között megtalálni a harmóniát. Azóta az épületet jócskán kibővítették, kifogástalan és modern vizesblokk épült, elkészült a terasz és rendezett lett a nagy parkoló. A kezdeti rettenetes műanyag székeket felváltották a fából ácsolt egyszerű bútorok. Határozottan ajánlom!

 

A képért köszönet illeti a Balaton (elő) Expedíció nevű blogot!

szerintem: (4/5)
szerintetek: (2,5/5)

3 komment

Címkék: kritika gyorsétterem önkiszolgáló

A bejegyzés trackback címe:

https://ifjgourmand.blog.hu/api/trackback/id/tr981632734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roxy14 2010.09.17. 16:29:29

Én csak annyit fűznék hozzá,hogy teljesen egyetértek a dícsérettel. Az én történetem ezzel kapcsolatban az,hogy szinte nap mint nap az autóspihenő előtt visz el az utam,de sohasem tértem be, mivel évek óta fogyózom, tehát nem való nekem a velős piritós (az összes ismerősöm és távolról jött ismerősök odajárnak velőspiritós miatt,ami állítólag isteni) ,sem a többi kaja nem hat meg.Egyszer viszont, nem annyira régen én is betértem a férjemmel egy kávé erejéig,és nagyon meglepődtem,hogy salátatálat is lehet kapni.Mondom oké kipróbálom,úgyis csak valami jelentéktelen gezemice lesz,mint általában amit kapok útjaim során,már lassan felhagyok a reménnyel,hogy jó salátát ehessek,megpróbálom.Hát mondhatom mégnagyobb meglepetésemre olyan isteni salátatálat raktak elém,hogy azóta állandóan csábulok befelé ha arra járok,de tényleg.Egyszer gondoltam eszem hozzá egy szelet tarját is.Hát az valami mennyei!!Na most azért is tévedtem ide,mert szeretném megtalálni a receptjüket valahol,de tuti nem lesz olyan szerencsém,hogy rátaláljak még hasonlóra sem.Nem egyszerűen van megsütve, gondolom pácolva van,de olyan isteni puha,hogy még az életben nem sikerült hasonlót sütnöm sem.....Valami ötletet várnék,én nem merem őket megkérdezni,hogy csinálják.....
Bocs,hogy hosszú voltam,de aki arra jár feltétlen kóstolja meg.Egyszer ettem füstölt csülköt is (kb.10 dekásat)alig volt rajt zsír és szintén isteni volt (télen nem sütnek tarját).

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.09.21. 21:40:47

@Roxy14: A tarja valóban egészen különleges, ennél a helynél nagyságrendekkel magasabb "kasztba" tartozó, nemzetközileg jegyzett vendéglőben találtam csak ehhez mérhetőt. Nem értek hozzá, ennyire bonyolult lenne a tarjasütés? Sajnos a receptről nem tudok semmit, és az utolsó látogatásom is elég régen volt már ahhoz, hogy a fűszerekről se tudjak már semmit felidézni...

pithew 2010.11.04. 20:13:37

ma ettem ott velőspirítóst, remek volt!
süti beállítások módosítása