HTML

Ifj. gourmand

Egy ifjú gourmand jókat eszik, iszik, és mindenről leírja a véleményét. Közben pedig szeretne igazi ínyenccé válni.

Utolsó kommentek

Churchill beájulna - Jonh Bull Automobile Pub

2010.01.12. 13:24 HuPiedone

Történt egyszer, hogy a Maros helyett (aznap éppen ötkor zárt, és erre nem számítottam) az ugyanazon utca végén található John Bull Pubba sikerült betérnem. A hellyel ezúton kialakult kapcsolatunk valószínűleg meg is fog rekedni ezen a szinten...

Jonh Bull Automobile Pub
1122 Budapest, Maros utca 8.
1/356-3565
jbp.hu

Látogatás ideje: 2009. december

A John Bull nem egy rossz hely, de tényleg. Kívülről sem, ezért is mentem be.

Kezdődik az egész úgy, hogy a hely hangulata nagyon jó, angolszász stílusú sörözőt idéz a névben is megmutatkozó némi autós jelleggel. A pincérek kifogástalanul teljesítenek: előre köszönnek, várni nem kell, készségesek, de nem negédesek, szóval minden rendben.

Az első hidegzuhany akkor éri az embert, amikor kezébe veszi az étlapot: marhahúsleves gazdagon, házi tésztával 950Ft. Ez még akár normális is lehetne önmagában, de a későbbiek fényében egyáltalán nem az.

Sörökből van mindenféle kitűnő hírű, számomra csak az volt furcsa (bár ez nyilván a britanniai mértékegységekre utal), hogy a korsó négy, a pohár kettő decis. Maradok a pohárnál, mert bár pohárral nem nagyon szoktam sört inni, de itt a korsó rubrikában egy már-már abszurd szám szerepel az "Ft" előtt.

A John Bull tehát drága, ettől még lehetne remek, de nincs így: az ár/érték arány rettenetes, ami kiderül, miután evőeszközeim között manifesztálódik a húsleves. Ebből mindenhol "gazdagon"-t rendelek, mert igen rühellem az olyan húsleveseket, amiben nincs hús - a "gazdagakban" még az is van. Szóval ez a húsleves annyiban valóban gazdag, hogy van benne néhány csík marhahús, hasonló formájú répa, az egész alatt pedig egy kevés valóban házinak tűnő tészta. Mindez egy átlátszóan híg lében lötyög. Az íze is hasonlóan feledhető.

Ezen kívül mást nem kóstoltam: lehet, hogy a véleményem elhamarkodott, az összes többi étel kifogástalan és a húslevessel is csak rossz napja volt a szakácsnak. Ez az én benyomásomon sajnos nem változtat, pedig a John Bull egy jó hangulatú hely: kár elrontani benne a lényeget, az ételt.

szerintem: (3/5)
szerintetek: (3/5)

7 komment

Címkék: kritika pub kocsma vendéglő jonh bull automobile pub

A bejegyzés trackback címe:

https://ifjgourmand.blog.hu/api/trackback/id/tr681628173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MTi 2010.01.13. 19:42:24

Egyszer nekem is volt szerencsém ott sörözni, nyár volt és a "ház" előtt a "kertben" ültünk :) Hát, mi nyomtuk a korsókat rendesen, aztán csilingelt a kasszagép is... :( Azt hiszem, hogy legközelebb máshol lesz a tali!

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.01.14. 16:53:53

@MTi: Nos igen, a John Bull nem pont az a hely ahova az ember egy-két-sok sört legurítani beül a barátokkal...

Mr Chablis 2010.01.22. 14:00:42

Ha Trabanttal is el lehet jutni a Balatonra, akkor nem kell Mercedessel menni, főleg, ha nincs elég pénzed. Látod barátom, miért nem maradtál a Maros-ban.Az neked való hely. Csak a konyhába be ne nézz. Igaz, olcsó.
én rendszeresen eszem a John Bullban és nekem nagyon ízlik.
Még csk annyit: félliteres söröket már csak kocsmában kapsz. Az európai trend a 4 ill 2 decis pohár. Az angol sör meg persze, hogy drágább, mint a Kőbányi.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.01.22. 14:28:00

@Mr Chablis: Úgy tűnik nem sikerült kiolvasni a bejegyzésből, hogy nem az árral önmagában, hanem az ár/érték aránnyal van probléma a JBP-ban. Nem baj, egészségedre! Kőbányaihoz még nem volt szerencsém, de készséggel elhiszem, hogy drágább, mint az angol sörök. Ki gondolta volna! Minden nap tanul az ember.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.01.22. 20:23:41

@Mr Chablis: Nahát, most látom csak, hogy a név mögött maga a tulajdonos volt kedves megtisztelni! Haris úrnak javasolnám, hogy az építő jellegű, értelmes kritikát inkább fogadja meg. Mindenesetre örülök, hogy annyira mégis figyelembe veszi a vásárlói visszajelzésemet, hogy miután jeleztem írásomat, ilyen hamar meg is jelent - sajnos ócsárolni és személyeskedni. Tudom, hogy a kritika kellemetlen, sokszor fáj, máskor pedig dühítő, de a bölcs kereskedő (szolgáltató, vendéglátós, stb.) meghallgatja a panaszokat is, hiszen tudja: addig jó, amíg a vevő elég lojális ahhoz, hogy észrevételeit jelezze.

Mr Chablis 2010.02.01. 16:09:28

@HuPiedone: Kedves Piedone: az értelmes kritikát szívesen megfogadom.A húsleves gazdagon valóban hagyott maga után kívánnivalót, azon változtattam. A többi megjegyzésed, már ne haragudj - de nem építő kritika volt. A Maros meg azért zár be, mert nem nagyon jár már be oda vendég, meg hát talán a gazdaságossága sem az igazi, de ehhez semmi közöm. Hidd el én is szívesen adnám féláron a sört, ha én is úgy kapnám a beszállítótól. Egyébként a többit sem személyeskedésnek szántam, hanem iróniának, ha megbántottam a lelked, bocsánat.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.02.03. 18:44:25

@Mr Chablis: Ennek örülök, így már szinte muszáj, hogy visszamenjek már csak a húsleves újrakóstolása céljából is.
A Marosban egyébként nem voltam soha: csak szerettem volna oda bemenni, éppen a linkelt blogbejegyzés hatására.
süti beállítások módosítása