HTML

Ifj. gourmand

Egy ifjú gourmand jókat eszik, iszik, és mindenről leírja a véleményét. Közben pedig szeretne igazi ínyenccé válni.

Utolsó kommentek

Az ember tragédiája Örkény-abszurdban - Madách Kávézó

2010.01.12. 13:08 HuPiedone

Gyalog többször elmentem a Madách kávézó előtt, mielőtt betértem volna. Csendes, kellemes hangulatú helynek tűnt, pont olyannak, ahova az ember beül egy-két-sok órára, ha például digitális nomádként a laptoján akar valamit ügyködni. Ez utóbbinak alapfeltétele a wifi, amit nagybetűkkel hirdet egy matrica a bejárati ajtón, tehát ez is megvolt, így egyszer be is mentem.

Madách Kávézó
1075 Budapest, Madách Imre tér 5 (Örkény István Színház mellett)
Telefon: 1/321-2732 (forrás)

Legutóbbi látogatás ideje: 2009. december

Piedone: Madách KávézóElőtte viszont egy kicsit körülnéztem a neten, és egy másik blogger nem túl hízelgő bejegyzését találtam. Igazat is kell, hogy adjak neki...

Belépéskor a pultosnő harsány "Mit parancsol?"-t szegez neki az embernek, amin a legtöbben természetesen jól meg is lepődnek. Mivel én mindenhol ugyanazt a kávét iszom, tejeskávét (ez pedig felerészben eszpresszó, felerészben tej hagyományos értelmezés szerint, "franciásan" hosszú kávéból készítik, de az baromság), kisebb habozás után tudtam is válaszolni, de ez így furcsa - még akkor is, ha a kiszolgálás aztán az asztalnál történik. Ettől eltekintve a hölgy készséges és kedves volt, nem lehet rá panasz.

A kávé kellemes aromájúra sikerült, viszont langyosra is. Ez baj. Nagy.

Rendeltem két kis szendvicset is ("falatkát"), azok jelentették a kávézó által hozzáadott érték csúcsát: tartalmasak, finomak és apró méretük ellenére viszonylag laktatók voltak.

A hely egyébként valóban hangulatos, és nyugodtan el is lehet ücsörögni egy munkanapot: nem fognak kitenni és nincs különösebb tömeg sem. Ezt az idillt rontotta el egy később érkező dohányzó társaság, akik a dohányzó részlegen, míg én a nemdohányzóban voltam, szabályszerűen rágyújtottak. Csak igen sajnálatos módon a kávézó tulajdonosának sikerült arra a különösen bornírt megoldásra jutnia, hogy a kétszintes, de egy légtérrel rendelkező helyiség alsó szintje legyen a dohányzó... Már az is problémás, hogy egy ekkora helyen egyáltalán megengedik a dohányzást, de ez az elrendezés különösen ostobára sikerült. Tudniillik a füst így akadálytalanul áramolhat felfelé...

Ezen kívül: a wifi lassú volt, a WC kifogástalan, az ár pedig normális (a kávé, két szendvics és egy ásványvíz kb. 1000Ft-ba került).

Első látogatásom után néhány héttel némileg akaratom ellenére visszatértem a Madáchba. A dohányzás-probléma újból előkerült, a wifi pedig ezúttal szakadozott is. Meggondolatlanul rendeltem egy forró csokoládét (nem sokkal előtte kávéztam, többet már nem akartam inni, a hideg időre való tekintettel így ez lett), aminek az ára már-már a Gerbeaud (abszurd) árszínvonalát közelítette 750Ft-ért... Azt hiszem volt a Madáchnak két esélye, többet nem is megyek vissza.

szerintem: (2/5)
szerintetek: (1/5)

4 komment

Címkék: kritika kávézó madách kávézó

A bejegyzés trackback címe:

https://ifjgourmand.blog.hu/api/trackback/id/tr681626981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

golda 2010.06.26. 15:00:19

Elolvastam a kritikát, amelyen bevallom picit meglepődtem.
Tejeskávé a baristák szerint egy espresso enyhén habosított tejjel felöntve, amelynek együttes tartalma nem több 200-250 ml-nél, a langyosságra sajnos nem tudok mit mondani, valóban hiba!
Forró csoki ára, összehasonlítva más helyek árával közel sem Gerbeaud ár, de ezt Te is tudod, legfeljebb jól hangzik ahhoz hasonlítani.

golda 2010.06.26. 15:01:40

A telefonszám és a cím is téves...
Madách tér 5.
32-12-732

drge 2010.06.30. 07:50:01

Hát igen, sajnos a Madách egy nagy csalódás, és főleg a pultosnő miatt. Nekünk se akart adni itallapot, aztán adott, és ittunk egy kávét és valami vacak (porból készült) forró csokit 1540-ért. Ugyanis 770 Ft egy forró csoki (nem 750), ami valóvan a Gerbeaud árszínvonala, ne vicceljünk.
De mi itt a gond? KÉT forró csokit fizettünk. Valahogy mindig a drágábból számolnak föl kettőt, biztos, hogy nem véletlen nézte el. Nem baj, nem megyek többet oda és ezt mondom is mindenkinek. Annak a nőnek egy gépsor mellett lenne a helye, nem kávézóban. Undorító lehúzó, ennyi.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2010.07.03. 16:17:11

@golda: Köszönöm az észrevételeket és a javítást.
A tejeskávét én is így értelmezem, bár tejhab nélkül szeretem (tudtommal ez, a fele-fele eszpresszó-tej az olasz, a hosszú kávé-habos tej a francia változat).
Történetesen voltam régebben a Gerbeaud-ban (nem megyek többet, legyen annyi elég, hogy a kávé jéghideg volt), nem véletlenül írtam a hasonlatot. Megnézve a friss árlistájukat a weblapjukon, a 770 Ft-os (köszönöm drge) forró csokira azt írni, hogy "már-már a Gerbeaud (abszurd) árszínvonalát közelítette", miközben ez utóbbiban 990 Ft, a mondat egyáltalán nem csúsztatás. A 770 szerintem valóban "már-már közelíti" a 990-et.
süti beállítások módosítása